Zejména skripta studentů medicíny jsou pověstná tím, že se z nich stačí naučit zvýrazněné části textu. Počáteční radost vám však zkazí fakt, že zvýrazněno je nejméně každé druhé slovo. Na webových stránkách je dobré se podobným úletům vyvarovat. Ve většine textů není potřeba vůbec nic zvýrazňovat, v těch ostatních stačí zvýraznit maximálně jedno či dvě slova či sousloví v odstavci. Pokud máte pocit, že důležitých informací je více, nemá cenu je zvýrazňovat, text bude stejně nepřehledný. V takových případech můžete důležitá fakta (například vlastnosti nějakého produktu) vyjmenovat v seznamu.
Pro samotné zvýrazňování se nejčastěji používají elementy
em
a strong
, které většina
prohlížečů zobrazí jako kurzívu a tučné písmo. Zvýraznění lze provést
i změnou barvy textu, nikdy ne však velikosti písma. Při zvýrazňování
změnou barvy je asi nejlepším řešení použít v textu klasické elementy
em
a strong
a ve stylu jim
změnit způsob zobrazení. Například pro zvýrazňování pomocí červené
barvy můžeme použít
strong { color: red; font-weight: normal }
Na stránkách bychom nikdy neměli ke zvýrazňování částí textu (ani nadpisů) používat podtržení. Tento zlozvyk přežívá ještě z dob psacích strojů. Kromě toho, že podtržení snižuje čitelnost textu, protože zasahuje do spodních tahů písmen „gjpqy“, velmi mate uživatele. Ti jsou zvyklí, že podtržením jsou označeny v textu odkazy. Nic uživatele nefrustruje více, než obyčejný podtržený text, který se ani po deseti kliknutích myší nesnaží chovat jako odkaz a skočit na jinou stránku.